παπάδες πάρτε τα γιερά και σεις κεριά σβηστήτε,
γιατί είναι θέλημα Θεού η Πόλη να τουρκέψει.
Μόν' στείλτε λόγο στη Φραγκιά, να 'ρτουνε τρία καράβια°
το 'να να πάρει το σταυρό και τ' άλλο το βαγγέλιο,
το τρίτο το καλύτερο, την άγια τράπεζά μας,
μη μας την πάρουν τα σκυλιά και μας τη μαγαρίσουν".
Η Δέσποινα ταράχτηκε και δάκρυσαν οι εικόνες.
"Σώπασε κυρά Δέσποινα, και μη πολυδακρύζεις,
πάλι με χρόνους, με καιρούς, πάλι δικά μας είναι"
Αυτό ήταν το μεγαλύτερο μέρος από το μοναδικό σχόλιο στην περσινή ανάρτηση για την Άλωση της Πόλης. Αυτό που λείπει είναι η αρχή του "Τα Απίθανα Πεμπτάκια ανέλαβαν να βρουν μύθους, ποιήματα και τραγούδια αφιερωμένα στην Αγία Σοφία και να τα παρουσιάσουν στην τάξη."
Όσοι θέλουν να διαβάσουν για την Άλωση της Πόλης το 1453 μπορούν να διαβάσουν εδώ οι υπόλοιποι συνεχίζουν παρακάτω.
Μετά από πολλά κείμενα που έχω διαβάσει, από αρκετές πηγές, πολύ ψάξιμο έφτασα στο δυσάρεστο συμπέρασμα πως τα χρόνια που προηγήθηκαν της Άλωσης οι συνθήκες ήταν όπως οι σημερινές. Όχι δεν θα συγκρίνω την οικονομική κατάσταση, που και εκεί υπήρχε κάποια αλλαγή στις συνήθειες των κατοίκων τις Πόλης. Δυστυχώς όμως η ηθική πτώση είναι αυτό που χαρακτήριζε και τότε πολλούς από τους πιο πλούσιους κατοίκους της Βασιλεύουσας. Οι «ευγενείς» θέλησαν να βρουν τρόπο να φύγουν και έφυγαν ή όσοι έμειναν θέλησαν να εξαγοράσουν με χρήματα τις ζωές τους και την διατήρηση των θέσεών τους. Δυστυχώς για αυτούς οι Τούρκοι δεν είχαν την ίδια άποψη.
Έτσι όπως έγινε η Άλωση, σταδιακά, με τις Σταυροφορίες και την τελική της πτώση σήμερα ζούμε μία νέα Άλωση αυτή της Θράκης. Όσα με δυσκολία πέτυχε η Ελληνική διπλωματία(να χαρακτηριστεί η μειονότητα μουσουλμανική) οι σύγχρονοι Έλληνες πολιτικοί προσπαθούν να τα πετάξουν στον κάλαθο των αχρήστων.
Επέβαλαν στους Πομάκους να εκπαιδεύονται στην Τούρκικη γλώσσα και με βιβλία που δεν ελέγχει το Ελληνικό υπουργείο. Από τις συνθήκες που θύμιζαν γκέτο, με υπέρμετρο έλεγχο πλέον η Θράκη και ειδικά τα Πομακοχώρια είναι πεδίο δράσης πρακτόρων της Τουρκίας. Πολλά πράγματα έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Από τα πιο σημαντικά όμως στοιχεία που αλλοιώθηκαν ήταν τα Πομάκικα πανηγύρια που έχουν γίνει Τουρκοπανηγύρια. Πλέον όσοι δεν είναι εκτουρκισμένοι δεν ΄μπορούν να πάνε ή αν βρεθούν εκεί έχουν την επιλογή να σωπάσουν μπροστά στο θέαμα ή να δεχτούν το μίσος των υπολοίπων. Οι Πομάκοι μετέφεραν στη διάρκεια των χρόνων πολλά στοιχεία του Ελληνικού και Αρχαιοελληνικού πολιτισμού μέσω των παραδόσεών τους.
Από πότε ο Ακρίτας ονομάζεται Αλάντεπε και το Χίλια Σετσέκ;
Από πότε οι Έλληνες τοπικοί άρχοντες προσκυνάνε τους «σκύλους»;
Από πότε τα σύμβολα των Οθωμανών επιτρέπονται, αλλά αν εμφανιστείς στην Ελληνική επικράτεια με Ελληνικά σύμβολα περιθωριοποιείσαι από τους προοδευτικούληδες;
Διαβάστε και δείτε φωτογραφίες στους παρακάτω συνδέσμους.
Το κλασικό "Πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι δικά μας θα 'ναι" είναι πολύ κοινότυπο και αν δεν φροντίσουμε να σταθούμε απέναντι σε όλους όσους μας οδηγούν σε μία νέα "Άλωση" τότε θα ζήσουμε την ιστορία ΞΑΝΑ για να την μάθουμε. Με ευχές και δυναμικές...σκέψεις δεν άλλαξε ποτέ τίποτα.
Σκέψου με αγάπη, πράξε με αγάπη. Αγάπη για τους προγόνους σου και την πατρίδα σου.
Στάσου δίπλα σε αυτούς που δηλώνουν Έλληνες και Ελληνόψυχοι.
ΥΓ Παραμονές της επετείου της Άλωσης παρουσιάστηκε στην Ελληνική τηλεόραση θέμα με τίτλο "επανάσταση με φιλιά σε στην Τουρκία" με τους «γείτονες» άντρες και γυναίκες να κρατάνε χαρτιά που γράφανε free kiss και γύρω τους μία σειρά από σημαίες Τουρκικές και άλλες με το πρόσωπο του σφαγέα των Ελλήνων, Κεμάλ.
Εγώ, αντί σχολίου, θα "προσφέρω" ένα τραγούδι της εποχής μου, αγαπημένο, από έναν καλλιτέχνη που αγαπήθηκε και ακόμα τον θεωρώ αξεπέραστο. (προσωπική άποψη).
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο τραγούδι αυτό, δεν έχει ακουστεί σχεδόν καθόλου (γιατί άραγε?????) και πιστεύω πως είναι πολύ λίγοι αυτοί που γνωρίζουν την ύπαρξή του.
http://www.youtube.com/watch?v=URoqJrQGk-U
Φοβερό το τραγούδι Δημήτρη και όντως δεν το ήξερα ούτε και εγώ. Με τέτοιο στίχο λογικό είναι να μην το έχουν προβάλει όσο άξιζε.
ΑπάντησηΔιαγραφή